This 'top lubrication' lubricates and protects the top part of the cylinder and cleans / lubricates the valves and seats.
The problem with E10 gasoline
Euro 95 petrol consists of 10% ethanol and 90% fossil fuel. And is therefore called E10 fuel. This petrol causes many problems.
- Ethanol / water combination is very hygroscopic (attracts moisture). A harmful water / ethanol / fuel mixture is created that creates an acidic environment.
- The above conditions can affect certain rubber and plastic seals, seals, gaskets and soft metals.
- Because E10 lubricates less than the E5 fuel, combustion is more limited. As a result, the engine temperature increases when burned, with potentially harmful consequences such as extra wear.
The solution
Top Oil provides a lubricating film that is deposited on the complete fuel system up to the combustion chamber. Top Oil:
- Prevents certain rubber and plastic seals, seals, gaskets and soft metals from being attacked,
- Protects the fuel system against corrosion,
- Improves lubrication properties,
- Reduces internal friction and lowers temperature,
- Reduces fuel consumption.
1 bottle is suitable for 500 liters of fuel.
E10 fuel is a very lean fuel, dries out rubbers and sealing material and gives a higher heat during combustion.
Add Top Oil in a ratio of 1: 1000 (25ml Top Oil per 25 liters of fuel). For optimal mixing: first add Top Oil and then fill up with fuel. The product is self-mixing in the tank.
This fuel addition is also recommended for very dry fuels such as LPG, (CNG) natural gas and (bio) diesels.
Top Oil can be used in all petrol and diesel engines. From classic cars to cars equipped with catalytic converters & particulate filters. Top Oil is also recommended for inboard and outboard motorboat engines.
Always read the directions for use on the label before adding the product. Do not add more than prescribed, this can have an adverse effect.
Deze 'boven smering' smeert en beschermt het bovenste deel van de cilinder en reinigt/ smeert de kleppen en zittingen.
Het probleem met E10 benzine
Euro 95 benzine bestaat voor 10% uit ethanol en voor 90% uit fossiele brandstof. En heet daarom E10 brandstof. Deze benzine zorgt voor veel problemen.
- Ethanol/ water combinatie is erg hygroscopisch (trekt vocht aan). Er ontstaat een schadelijk water/ ethanol/ brandstof mengsel dat zorgt voor een zurige omgeving.
- Bovengenoemde omstandigheden kunnen bepaalde rubber- en kunststofafdichtingen, keerringen, pakkingen en zachte metalen aantasten.
- Omdat E10 minder smeert dan de E5 brandstof verloopt de verbranding schraler. De motortemperatuur gaat bij verbranding daardoor omhoog met mogelijk schadelijke gevolgen als extra slijtage.
De oplossing
Top Oil zorgt voor een smeerfilm die zich afzet op het complete brandstofsysteem tot in de verbrandingskamer. Top Oil:
- Voorkomt dat bepaalde rubber- en kunststofafdichtingen, keerringen, pakkingen en zachte metalen aangetast worden,
- Beschermt het brandstofsysteem tegen corrosie,
- Verbetert de smeereigenschappen,
- Vermindert inwendige wrijving en verlaagt temperatuur,
- Vermindert brandstofverbruik.
1 Flacon is geschikt voor 500 liter brandstof.
E10 brandstof is een zeer schrale brandstof, droogt rubbers en afdichtingsmateriaal uit en geeft een hogere warmte bij de verbranding.
Voeg Top Oil toe in een verhouding van 1:1000 (25ml Top Oil per 25 liter brandstof). Voor optimale vermenging: eerst Top Oil toevoegen en dan brandstof tanken. Het product is zelfmengend in de tank.
Deze brandstoftoevoeging is daarnaast aan te bevelen bij zeer droge brandstoffen als LPG, (CNG) aardgas en (bio) diesels.
Top Oil is te gebruiken in alle benzine- en dieselmotoren. Van klassieke auto’s tot en met auto’s uitgerust met katalysatoren & roetfilters. Maar ook voor binnen-en buitenboord motoren van motorboten is Top Oil aan te bevelen.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
|